W ostatnich latach większość księgarni w Polsce padła ofiarą wojen cenowych prowadzonych przez wielkie sieci księgarskie. Polityka egzekwowania wysokich rabatów u wydawców, a także zastrzegania danych tytułów na wyłączność przez pewien okres po premierze doprowadziła do upadku wiele niezależnych małych oficyn, a także do konieczności oszczędzania: na autorze, na składzie, redakcji i papierze, czyli obniżenia jakości i zróżnicowania oferty wydawniczej. Jesteśmy przekonani, że cena nie musi być jedynym i najważniejszym kryterium przy wyborze książek, a odpowiedzialne zakupy w lokalnej księgarni mogą przyczynić się nie tylko do podniesienia ogólnej kondycji rynku książki w Polsce (czyli tego, co jest nam oferowane), ale stanowią najlepszą inwestycję w kulturę.
Siłą wielu małych księgarń jest autorski wybór oferty pod kątem czytelnika poszukującego książek niedostępnych w innych kanałach sprzedaży. Często nie jest ważne, by księgarz posiadał w ofercie nieograniczoną ilość pozycji, których merytorycznej wartości nie jest w stanie ocenić, ale żeby kierował się własnymi wyborami i pasjami, służył fachową radą i rekomendacją dla tytułów, które zna i które może z czystym sercem i sumieniem polecić.